<p class="textView" align="justify"><strong>این گزارش اضافه میکند تأسیس سازمان مالکیت فکری به معنای نبود یک متصدی در نظام حقوقی ایران برای مالکیت فکری نیست، بلکه از فقدان یک سازمان مستقل و فرابخشی ـ که علاوه بر تصدی ثبت اثر و بررسی فنی و محتوایی آن سیاستگذاری، به روز کردن قوانین و مقررات و زمینهسازی جهت احقاق حقوق پدیدآورندگان را مدیریت کند ـ حکایت دارد. </strong></p> <p class="textView" align="justify">براساس این گزارش، این سازمان حاصل تلفیق ادارهها، دفاتر، مراکز و کمیتههایی خواهد بود که در حال حاضر به صورت بخشی در زمینه مالکیت فکری فعالیت میکنند و پس از تأسیس سازمان مالکیت فکری و با انفکاک از بخشهای مختلف در قالب یک سازمان اداره خواهند شد. </p> <p class="textView" align="justify">مرکز پژوهشها در ادامه یادآور شد که پرهیز از موازیکاری و پراکندگی سیاستها، تقویت پاسخگویی، ایجاد وحدت رویه بهمنظور کنترل و نظارت بیشتر بر فعالیتها، کاهش هزینهها، کوچکسازی بخشهای ستادی و اتخاذ رویکرد «فعال توسعه محور» از جمله منافع تأسیس سازمان مستقل و فرابخشی مالکیت فکری در ایران خواهد بود. </p> <p class="textView" align="justify">طبق این گزارش در حال حاضر بیش از 100 مرکز، اداره، دفتر، کمیته و امثال آن در بخشهای مختلف اداری در زمینه مالکیت فکری فعالیت میکنند که تأسیس سازمان فرابخشی مالکیت فکری ضمن ایجاد هماهنگی میان این بخشها موجب افزایش کارآیی و کارآمدی آنها شده و در راستای تحقق اهداف ماده (139) برنامه چهارم توسعه اقتصادی خواهد بود. </p> <p class="textView" align="justify">منبع خبر:</p> <p class="textView" align="left"><a href="http://www.isna.ir/">http://www.isna.ir/</a></p>