رضا حمزه لو در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که حضور فعال در بازارهای چین و اروپای غربی، یکی از برنامه های اصلی شرکت در سال های اخیر بوده است، تاکید کرد: در سال 80 سهم وزنی صادرات محصولات پتروشیمی ایران به چین 14 درصد بوده که در سال گذشته به 22 درصد رسیده و صادرات به اروپای غربی نیز از 4 درصد به 14 درصد رشد داشته است.<br> وی مجموع صادرات این شرکت در سال 80 را 4 میلیون و 823 هزار تن اعلام کرد و افزود: صادرات شرکت بازرگانی پتروشیمی در سال گذشته با رشد قابل توجه نسبت به سال 80 افزون بر 11 میلیون و 595 هزار تن بوده است. <br> حمزه لو اظهار داشت: سال گذشته نیز سهم ایران در صادرات محصولات پتروشیمی به بازارهای آسیای جنوب شرقی 7 درصد، خاور دور 19 درصد، خاور میانه 22 درصد، شبه قاره هند 13 درصد و دیگر کشورهای جهان 2 درصد بوده است.<br> وی افزود: دستیابی شرکت به جایگاه ممتاز صادرات برخی محصولات پتروشیمی مانند متانول و پلی اتیلن و کسب عنوان صادرکننده نمونه کشوری در چند نوبت، از دیگر دستاوردهای مهم شرکت بازرگانی پتروشیمی در طول هشت سال گذشته بوده است.<br> به گفته حمزه لو، فروش داخلی این شرکت نیز در این مدت روند افزایشی داشته است؛ به گونه ای که از 3 میلیون و 960 هزار تن در سال 80 به 6 میلیون و 228 هزار تن در سال 88 رسیده که نشان دهنده رشد صنایع تبدیلی و پایین دستی در کشور است.<br> مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: نگاه این شرکت به صنایع پایین دستی نگاه حمایتی است و باید به سمتی حرکت کنیم که محصولات بالادستی و مادر به محصولات مصرفی و مورد نیاز مردم تبدیل شود.